Whhee

GRATTIS till mig själv och till min underbara mamma som alltid ställer upp för mig och min familj!!

Igår var vi uppe redan tjugo i sju och hoppade i kläderna. Sen packade vi oss in i bilen. Körde bara till milan och där stannade vi och åt frukosten jag hade fixat kvällen innan. Var lite kyligt när solen gick i moln. Men de var riktigt mysigt. Sen vidare mot Trelleborg. Missan, som är en av deras tre kissar, hade hittats död dagen innan så mamma och Urban var och begravde henne. Hon var helt fantastisk den katten. Mer som en liten människa än som en katt. Skulle alltid med över allt. Och mysa tyckte hon om. Så fort där kom en låda så satt hon i den. Underbara Missan kommer vara väldigt saknad!
När dom kom tillbax packade dom sista grejorna och sen drog vi till en lekplats. Där åt vi lunch och Wilda hon fick sina födelsedags presenter. William han fick en del oxå. Var underbart väder fast lite blåsigt. Men skönt när de svalkar lite. De var mysigt att sitta där och barnen fick leka av sig lite.  För sen var de bilfärd till köpenhamn. Mamma och Urban skulle ut och åka båt. Kryssning här uppe i krokarna. Fick köra ända fram till båten i och med att dom skulle åka. Barnen blev impade av båten. Så även jag. Dom bjöd ju med oss men, HERREGUD JA, vi tackade nä. Jag hade ju bokat hotell i göteborg denna helgen. Men som tyvärr blev ändrat. Men tanken att vi skulle gått på där på båten vi oxå känndes i magen. Så gärna jag hade åkt med. När de sagts hejdå och barnen tittat lite till på båten bar vi av mot helsingör och båtarna. Hittade direkt ut från köpenhamn med mammas vägbeskrivning och ca 40min senare var vi frame i helsingör. Fick bli varsin glass på båten. Vi hann bara köpa glassen och gå upp och sätta oss uppe på däck sen var de dax att gå ner till bilen igen. När vi körde av båten kunde vi gratulera oss själva till en härlig öresundrunt tur :)
Men dagen tog inte slut där. Var raka vägen från båten till Dannes mammas koloni. Hon skulle jobba idag på morsdag så fick ses igår då istället. Vi grillade och barnen dom sprang runder. Men när klockan närmade sig halv åtta kände vi att de var dax att dra oss hemåt för hade varit en lång dag för oss alla fyra. Fast jag och Danne var nog segare än barnen. Dom hade sina sista energi depåer kvar ;) Men väl hemma i soffan med pyjamaser på så tog de inte lång tid innan deras ögon gick igen. Timme senare däckade jag och Danne oxå haha. Men vi var alla super nöjda med dagen!!

Idag väktes jag vid nio med lotter och blommor av barnen. Sötisar!! Sen när jag kom upp stod frukosten på bordet. Dom hade till och med varit och köpt bullar..muma! Efter frukosten blev de en slappe fm. Efter lunchen åkte vi till skogen. Bara sitta på en sten och se barnens alla fantasi lekar med pinnar och allt är underbart. Satt nog där i nästan två timmar. Resten av tiden gick, jag då barnen dom sprang mest, i skogen och samlade pinnar. Känndes som en sån fantastisk em där man verkligen fått känna lugnet fast att man var med barnen. Är inte ofta de.. ;)

Denna helg var helt underbar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0