Städning, fotboll, glass, vin

Ja började med städning i morse. Går lätt när man e två stycken som är uppe på tå och kör järnet. Så de gick rätt snabbt. Var färdiga till lunch.
Efter ätit och Wilda sovit begav vi oss ut. Spelade fotboll och Wilda hon jagade mig och kameran. Sen fick vi köpa lite glass och känna på sommaren. Mumsigt var de... När vi sen kom hem igen blev de lite bus nere på gräset här och William tog sig en cykel tur. Cyklar jätte bra nu. Duktig!!
Har precis tryckt i oss middag och Danne har beget sig iväg för att spela match. William kollar bolibompa och Wilda hon springer runt bordet som vanligt. Är snart dax för pyjamaser på men ska först ner på gården och säga grattis till svärfars fru. Hon har kalaset där nere. Blev ner bjudna men pallar inte. Så blir en snabb vända ner bara.

Ska köra till malmö sen när Danne kommer från fotbollen. Ska ner och dricka vin och snacka skit med Malin gumman..SKOJ!!!

Götaland

Ja igår mitt i min storstädning och tvättning så ringde dom från götaland och undrade om jag kunde komma ner och jobba. Klart jag kunde. Så efter jag hämtat Danne på jobb så hämtade vi svärmors bil. Sen körde jag ner till trelleborg. Var sju år sen sist jag var ombord på den båten. Men många gammla ansikten och båten var sig lik. Fick en hytt och vilket vakt jag skulle gå. En riktig glidar vakt. Bara sitta på bryggan med styran och snacka skit i sex timmar. Jaja man klagar ju inte. Sen var de fem timmars skit snack på morgonen oxå innan man gick hem idag. De var lätt tjänade pengar.
Åkte hem till mamma när jag körde av. Så stack vi till stan och käkade kina. De var mumsigt. Blåste lite mycket men var ändå skönt att sitta ute.
Stötte på Linda oxå. De var trevligt. Var ju liksom inte igår. Hann snacka lite innan hon skulle ha en kund. Får se om vi kan ses nästa gång jag e nere. Hade varit sååå skoj!!

Fick jobbet så 23juni börjar man :) WWWHHHEEEEEE

Morsdag

GRATTIS alla mammor på morsdag!!

Haft en skönt underbar dag idag. Började med en god frukost med bullar och kokta ägg. Sen var de lite disk sen grillning och så igår som vi fick hugga in på. Sen kom Josefin och Jesper.Efter Wilda ätit lunch körde vi till malmö. Danne och William skulle till Dannes mamma. Svängde in en runda på märkesoutleten i malmö. Josefin hittade en väska till Jesper.Själv kammade man noll. Sen körde vi hem till Josefins mamma. Stannade där en stund innan jag körde och möte upp med Malin. Satt ute och snacka lite. Sen ringde mamma och de var iväg till nästa ställe. Skulle möta upp henne vid möllan för att handla lite mat. Blev thai för mig och Indiskt för henne. Wilda hon fick spagetti och köttfärsås på burk. Lika lycklig var hon för de. Satte oss i pildammsparken och käkade. Ur mysigt. Wilda hon sprang runt och lekte och fick inte i sig överdrivit med mat. Men men lite iaf.
Skulle köra till husbilen och hämta ett par träningsbyxor mamma köpt till mig. Men hon sa fel till mig så jag letade på fel ställe. Men som tur var hittade jag henne till slut. Var en lekplats där så vi gick en runda till den så Wilda kunde åka lite rutshekana (jobbigt när de e såna ord man inte kan stava till ;) ) Sen var de bilfärd hem. Klockan hade redan hunnit bli åtta. Så vi var hemma vid nio snåret. Sen skulle hon springa av sig lite när vi kom hem så hon slocknade inte förrän kvart i tio. Kankse sover länge imorogn ;) Fast e spinning i morgon bitti så måste upp.

Jaja nu är de lite Wii fit som gäller. För jäkla kul de spelet...

Ska kanske köpa ny cykel imorogn whhheeee :)

Brännboll

Intervjun gick bra i morse. Så får besked någon gång i nästa vecka...

Var iväg på föräldrarträff på dagis nu på kvällen. Svärmor passade barnen. Fick först lite bål och sen var de mat. Grillat med jätte goda såser och sallader. Ja även potatisgratäng. Sen lite god efterrätter och kaffe på de :) Sån riktigt god frusen cheesecake. SMällte i munnen!! Efter allt ätande och drickande så var de brännbolls dax. Alltid kul med brännboll. Tyvärr så förlorade mitt lag...men men kan inte alltid vinna ju ;)

Nä får in och tvätta mig och borsta tänderna för sen är de sängen. Är trötter efter Wilda har bravader mitt i natten

Pappa och dotter väntar på planet
Pooldäck
Wilda i sin säng
Wildis

..fortsättning..

Ja då är kvällen här nu då. Efter en mysig kväll med grillning och lite spring på gräset så sover nu barnen gott och jag plaserat mig här. Fotbollsfinal på tv så där e man portad..

Jaja fortsätta resan då som jag började på innan idag..

Efter Venedig så var de ännu en sjö dag. Tänkte tillbringa den vid poolen men nope då blev de regn. Så man fick snällt hitta på annat. Tänkte spela bingo men de skulle såklart alla andra så var så mycket folk så pallade inte de. Fick bli lite kortspel och lite spel ute på däcket.  Lyssnade på när dom berättade om båten och visade foto på från alla möjliga ställen på båten. Såna ställen vi inte fick gå till. Tex bryggan, maskin, köket mm Rätt intressant. Inte lite mat som går åt på en resa. Men båten tog ju ca 2500personer och så 1100 i besättning. Frukost, lunch och middag i 12dagar. Jo tack att man behöver bunkra mat då.
Onsdagen var de Neapel. Efter frukosten spelade vi lite boll med barnen på fotbollsplanen. Tog lite foton i solstolarna och spelade lite golf. Dom hade sånt nät så man kunde stå där inne och svinga. Wille han svingade loss. Tyckte han var skoj. Lämnade över barnen till mamma och Urban vid halv tolv. Då fick vi varsit kuvär och i de låg en lapp. Vi hade fått varsin hel kropps massage i spaet. Så de var snabba ryck för hade tid där tolv. Fy fannnn vad de var härligt. Danne han såg helt salig ut när han kom ut. Så avslappnade vi blev. Hade gärna legat där hela dagen :)
Gick iland sen men Nepal var ingen stad jag tyckte om. De var för skitigt och MASSA avgaser. Tog en sväng längs en gata med massa affärer iaf. Köpte lite kläder till barnen. Sen bagav vi oss tillbax till båten igen och käkade lite istället.
Torsdagen ankom vi till Rom eller en stad utan för Rom. Rom ligger ju lite innåt landet. Så vi fick åka tåg in. Så jag, Danne och barnen satte oss på tåget mot Rom! Tog ca en timme men de gick bra med barnen. Fick sen åka buss en bit när vi kom fram. Men vi hittade till Coluseum. Tyvärr gick vi inte in och kollade. Kan jag ångra nu lite i efterhand. Urban hade varit inne och han sa att de var häftigt. Vi tog istället tunnelbannan in till Roms tåg terminal och gick nån gata där. Hittade en restaurang som verkade okej. Körde på pizza en gång till. Men denna gången blev de ingen wild and crazy beställning..haha. Svin goda pizzor..mums. Barnen fick lasange och även den var svin god. Gjorde ett bra val av restaurang....WWWWOOOWWW!!!!! Efter maten begav vi oss mot tåget. Vilken tåg station. Trodde fan inte att vi skulle komma fram till vårt tåg innan de gick. De var hur många spår som hellst. Enormt!! Väl tillbax så fick barnen leka av sig i polen. Wilda hon bajsade i barnpoolen så fick flytta över och bada i den stora istället.. :) William han åkte rutchekanan minst 20 gånger. Danne och jag fick turas om att åka med honom.
Fredag och sista dagen innan hemfärd. Snyft!! Inte redan åka hem. En månad till minst. Iaf så var de sjödag. Så tog mig en ansiktsbehandling i spaet. Blev riktigt mjukt och fint. Hon masserade hårbotten på en och guuudd vad härligt. Håren på armarna reste sig. Sen blev de lite packning och så. Lite mer kortspel.
Lördag ankomst till Barcelona. I med lite frukost i magen och sen var de dax för ta sitt pick och pack och gå av båten. Skulle ta oss till central stationen och de gjorde vi. Åkte lite tunnelbanna. Bar väskor och barnvagn i massa trappor och fram kom vi till slut. Pust! Hittade så vi kunde låsa in våra väskor. Delade på oss. Jag, Danne och William begav oss mot Camp nou. Fotbolls stadion då alltså. Dom andra tre begav sig mot hamnen för att gå där och titta. Gick runt och kollade på enligt mig betong saken..haha. Sen gick vi in och kollade lite i shopen. En fotboll för 300kr. Nån som e sugen? Dom hade rund tur i arenan men kostade 170kr per person. William gratis dock. Så vi var lite så om  vi skulle gå den eller inte. Men fan nu var vi ju där så då får vi ju gå den. Tur var de för oj vad mycket man fick se. Fick gå i spelar gången där dom går ut när dom ska ut på planen. Men vi fick inte gå ut på gräset när vi kom ut utan fick hålla oss vid avbytarbänkarna. Man fick kolla i bortalagets omklädningsrum. Olika sektioner på läktaren. Där tv komentatorerna sitter. Museum. Ja som sagt de var häftigt. När vi kom ut märker Danne att han inte har plånboken på sig. Åhh shit. Där e 4000kr i den. Jaja de var bara till att börja fråga om nån hittat den. Som tur var de någon som hade gjort de. Allt fanns kvar i den oxå. Så hjärtat de kunde börja slå igen ;)
Klockan hade sprungit iväg och de var dax att bege sig mot stationen igen. Sen av mot flygplatsen.
Där var en liten klätter ställning för barn som William dök på på flygplatsen. Toppen ju så barnen får springa av sig. Wilda hon tog en tupplur istället. Resan hem gick jätte bra. Fast att barnen hoppade rundor i sätet och sysselsatte andra medresenärer.
Blev lite väntan på tågen på kastrup. Sen buss till trelle. Fast att klockan var mycket hade vi bestämt oss för att köra hem. Skönt att vakna upp i egen säng. Så vi var inte hemma förrän kvart i två. Somnade som stockar alla fyra.

Ojoj vad de blev långt!

Resan har verkligen varit super. Mamma och Urban har varit sååå super. Tagit barnen halva dagarna. På kvällarna har jag och Danne varit och ätit själva. 3 rätters varje dag som satte sig fint på midjan..hehe. Men men några spinningpass så ska vi väl få bort de oxå. Finns inget sätt vi kan tacka för denna resa alltså...mycket minnen vi kommer bära med oss. Vilken lyx!! Vi är så saliga och längtar bara till vi kan åka på nästa. Får se när de blir.

Klicka på dom så blir dom större..
Mormor och William i Istanbul
Romantisk middag i kids café
Bus i lekrummet
William i Dubrovnik
Fika pause
Måste ju ta ett foto på trappan
Så fint de var..
Här lirade vi ibland
Ser ni vilka golfproffs?
Far och son på camp nou

Uppdatering

Haha ja de blev ingen mer uppdatering från semestern... hade fullt upp av att njuta. :)

Som sagt så gick flygningen ner utan några problem. Väl frame i Istanbul så skulle vi hitta till vårat hotell. Fick bli en shuttel bus. Som gubben sa så skulle vi få en stor buss för oss själva. Så gissa om vi blev snopna när vi kommer fram till en buss där de redan sitter fyra personer och massa bagage. Hur skulle vi få in fyra stora resväskor, en barnvagn, fyra vuxna och två barn? Haha dom lyckades..men så var de oxå väskor överallt och barnvagn på toppen. Tur var så skulle vi av först. Som dom körde... Väl frame vid hotellet så ställde vi bara in sakerna och begav oss ut på mat jackt.... Hungriga efter en dags resande. Tog ett tag att hitta en restaurang där alla kunde äta. Magen den njöt att få nått i sig. Barnen dom klenade spagetti och köttfärssås överallt ;) En som stannade ute på trottoaren och tog foto av Wilda. Alla var helt sålda på henne. Ja på vår vagn för den delen oxå. Ingen som hade sett en sådan tidigare tydligen.
Sen promenerade vi lite. Mamma köpte en ny rull väska. Var och kollade på den blå moskén. Letade efter lekplats för hade sett massa när vi körde till hotellet. Men vi hittade inget och begav oss tillbax till hotellet. Stannade på vägen och köpte blöjor bara. Slapp vi släpa med de från sverige. Nått mindre i bagaget. Nån som blir förvånad när jag skriver att min väska vägde mer än vad den fick göra?! haha..
Den natten som man hur gott som hellst. Vaknade upp till ett ganska molning Istanbul. Men lättde lite med dagen. Frukosten på hotellet var verkligen ingen höjdare. Men fick ner nått litet iaf. Sen var de att packa ihop. Gud vad mycket man hinner få upp ur väskan på så få timmar.. Gick en runda och hittade en lekplats så barnen fick leka lite. Sen bar de av mot båten i två taxi bilar. Vår taxi körde fel så han började backa mitt i en korsning. Hoj hoj håll i hatten. Men alla stannade upp och lät han backa...andra lagar där nere. Väl frame vid båten var där massa folk. Först tog dom våra stora väskor. Skönt att slippa ta dom själv. Sen var de säckerhets kontroll. Sen lång kö där man skulle cheka in. Allt tog sin tid.
Väl på båten så fick de bli lunch i buffén..muma efter den frukosten. Sen var de upptäcktsfärd på båten. Oj vad den var stor. Spa, träningslokaler, pooler, bubbelpoolor, x-antal barer, 12 olika restauranger, fotboll basket bandy plan mm. De var verkligen en liten stad. Hur häftigt som hellst.
På kvällen var William lite dålig i magen och på natten vaknade jag av att han kräktes. Måste varit något han ätit. Dagen efter var han hängig bara men okej i magen och så. Sen dagen efter de så var han sig själv igen. Så vilken tur att de gick över så fort. Kan varit glassen tror vi. De var de ända han åt som inte Wilda åt. Då hade hon somnat..hehe.
Tisdagen avgick vi från Istanbul mot Izmir. Även de i Turkiet. Ankom Izmir onsdag morgon. Så efter frukosten begav vi oss av båten. In i en affär och handla lite dricka och onyttigheter sen gick vi ombord igen. Så nått av Izmir såg vi inte. Men känndes inte som vi missade något direkt. Avgick där ifrån igen på kvällen och satte då kurs mot Athen.
Athen hade vi då på torsadgen..hehe. Ny stad varje dag. Buss in till metro stationen och sen åkte vi tår i 20minuter. Då var vi frame vid vårt mål. Målet var hmm.. ja de ni vad heter de. De dom byggde på roma tiden. Heter de så egentligen? Jaja iaf så ligger de uppe på toppen och är stora pelare av sten. Bra förklarat va? Jaja nu har vi iaf varit där och sett de. Mäktigt!! Att dom ens fått upp de där.. Innan vi gick upp gjorde vi ett stop och käkade lunch. Två trött barn på restaurang är inget att rekomendera... Ett gott skratt fick vi iaf senare när vi tänkte tillbax på de besöket.
Var mycket promenerande. I och med att de låg uppe på ett berg så var de mycket trappor så man fick lämna vagnen nere och bära barnen hela tiden. Men vi är ju vältränade så en lätt match för oss ;) De var iaf skönt att komma tillbax till båten sen och ta sig ett dopp i poolen. Avgick sen från Athen på kvällen. Hade en sjödag framför oss. Så fredagen blev de lite ligga vid poolen och umgås med barnen. Livet för dom att springa runt i korridorerna och åka hiss upp och ner.
Aknomst till Dubrovnik på lördagen. Ankrade utanför så man åkte tender båt in. En stor livbåt kan man säga att de e. Vilken stad alltså. Hur mysig som hellst. Vandrade runt och kollade. Tog lite foto och åt lite glass. God glass hade dom. Små gångar hade dom så var skönt för då hade solen svårt att nå ner så de blev lite svalare. Gillar ju inte när de blir för varmt när man ska gå runt och kolla. Inte så skönt för barnen heller när de blir för varmt. Avgång som vanligt på kvällen.
Söndagen ankomst till Venedig. Skulle ha hela dagen barnfri. Så bara jag och Danne. Åkte båtbuss in till promenadstråket vid floden. Promenerade runt och kollade och satte och sen på en restaurang för att pröva pizza. Är man i Italien så ska man pröva pizza. Jag skulle vara lite wild and crezy. Beställde en pizza jag inte visste vad de var för nått. Danne tog en öl och jag en cola. När pizzorna kom in så blev jag inte så himmla lycklig. Oliver och sardiner var de på min...BBBLLLÄÄÄÄ!!! Pillade bort de och försökte äta ändå. Men de smakade bara sardiner så gav upp. Fyfan vad äkligt de var. Typiskt ju när man väl försöker vara lite vild..haha. Ännu en chok väntade när vi fick notan, 60kr i servic avgift, 90kr för Dannes öl och 70kr för min cola. Åhh yes vad blåsta vi blivit. Stod ju inte pris på dricka i menyn. Jaja betalade och promenerade vidare. De sved!! Sved ännu mer när vi kommit bort från floden och hittade hur många mysiga restauranger som hellst som de var halv priset mot de vi betalat. Jaja gjort e gjort iaf. Venedig var en mysig stad de med. Mysigt med allt vatten...alla små broar. Mysigt att bara gå där jag och Danne.

Nä nu är de dax att hämta William snart så får fortsätta ikväll.

Om ni har foto på barnen så tar jag tacksamt emot de. Även dom jag skickat till er. Vår externa hårdisk har nämligen sagt gonatt och där låg alla våra bilder *SNYFT*

Arbetsintervju imorgon för ett vik i sommar. Håller mina tummar för att de går vägen!!!

Sol

Vi har de UNDERBART!!!

Blev tidig morgon i sondags morse. Redan halv fem var vi uppe och hoppade. Bussen till malmo gick kvart i sex. Barnvagn och vaskor..haha Sen blev de tag over till kastrup. Allt flot pa sa himmla smidigt. Cheka in vagn och sa var inga problem. Sen forsta flyget var till riga. Tog en timme och tjugo minuter. Barnen dom skote sig exemplariskt. Haha Wilda hon somnade innan vi lyfte och vaknade nar vi var frame. Snabb byte av flyg och sen var vi uppe i luften igen. Tre timmar hade vi till Istanbul. Aven denna flygningen skote dom sig sa bra...

Ovning nu sa ater kommer...allt e super med oss iaf

Imorgon

Whhee snart så dax.. Allt e packat och redo. Bara lite kläder på barnen sen så.
Tidig morgon imorgon. Så ikväll blir de romantisk middag med Malin i trelle sen tar vi väl en promenix och löser all världens problem..haha

Sola och bada pina colada :D

Trött

Kom precis hem. Varit iväg på klädparty. Var mycket trevligt. Mycket trevliga människor och babbla med. Hon som visade kläder gjorde de super.Käkade och lite så oxå. Nä som sagt de var en trevlig kväll.

Dagen har annars passerat på lugnt. Wilda hade gått upp och växt på längden när vi var på bvc. En sväng på lekan på vägen hem. Möte där upp med Annika och kidsen. Babblade lite innan vi båda var tvugna att dra vidare. Haha!!
Svärmor passade barnen en timme medans vi växlade pengar och handlade lite.

Nu vill jag bara krypa upp i sängen och under mitt svala härliga duntäcke...*mys*
Imorgon bär de av neråt :)

Snart så

Ja snart lyfter planet :) Söndag morgon bär de iväg. Fast åker ner till trelle redan på lördag med kidsen. Danne jobbar till elva tolv så han kör ner när han skutat. Inte många timmars sömn för honom inte. Ska ju var på kastrup vid halv sju.
Allt är nästan packat. Nån små saker kvar bara. Kommer ju hela tiden på mer saker..haha. Men de man glömmer kan man oftast köpa ju. Tur é väl de. Så länge barnen har blöjor och får mat så e allt bra.

Mår inte hundra idag. Vet inte vad de e men är väl för jag sov för länge imorse. Brukar bli så när jag har sovmorgon. Då är jag inte riktigt bra på hela dagen.
Tog en härlig promenad vid fem. Alla fyra behövde komma ut. Gud vad de var underbart. Alla fick rensa sina lungor och huvuden. Blir ju lätt av vi går på varann här i vår lilla lya. 4st på 60-65kvm..haha

Nä ska fortsätta spela lite nu...