SEMESTER

Ja de är jag då värld tycker jag allt.
I söndags packade vi bilen full och åkte till trelle. Efter hif hade spelat vill säga haha. Barnen och Danne tog sig ett dopp i pollen när vi kom fram. De var efter längtat av barnen... När barnen hade somnat packade vi in våra grejor i husbilen och inväntade Conny och Jannike. När dom kom så åkte vi. Hade en bra bit framför oss att köra. Skulle upp mot hässleholm. Stannade i Lödde och käkade lite kvällsmat. Vid två snåret var vi frame. Bäck mörkt var de så fick gissa oss till var vi skulle stå. När vi vaknade på morgon insåg vi att vi ställt oss lite fel. Sjön låg gömt bakom träden. Men vi flyttade oss och fick en jätte fin utsikt. Åt frukost och sen bytade vi om till badkläder och gick ner och badade. De var såå varmt och gott. Kändes behövligt efter bil turen på natten.
Gick en sväng och satt och njöt av lugnet på en bänk. Sen planerade vi dagens trip. Blev in till hässleholm och fylla upp kylen med massa grill mat. Sen vidare mot stranden. Blev inte riktigt att vi stannade där vi tänkt oss. Men fick iaf stannat på ett rökeri och handlade makill. Muma!! Kom hela vägen ner till kivik och där hittade vi äntligen ett ställe att slå "läger". Grillade och sen spelade vi alphapet. Tror Danne slog mig ganska duktigt. Men krossade honom några gånger senare på resan :) Hade köpt När och Fjärran spelet...haha inte mitt område direkt. Men skoj var de. Avslutade kvällen med en film. Som vi båda bara såg halva på sen somnade vi.
Åt frukost ute i solen och tog de lilla lugna innan vi packade ihop och rullade till kiviks musteri. Gick en rundtur där som var ganska intressant. 25 flaskor/burkar fyller dom på i sekunden. Snacka om att de går undan... Blev en sväng i butiken oxå. Tog en korg först men Danne fick snällt gå ut och hämta en vagn till oss efter halva affären haha. Vi handlade inte så mycket med dricka är tungt att bära :) Efter musteriet blev de en sväng på marknaden. Dom som tog betalt för parkeringen sa till oss att ta de lugnt på kvällen. Dom sa de med glimten i ögat. Trodde väl vi skulle stanna över natten i och med husbilen. Men vi gick en sväng och fick inhandlat strumpor och en sak till barnen.
Vi hade planerat att äta pizza på ett ställe som bakade dom i ved ugn och hade massa konstiga saker på pizzorna. Men vi hade glömt kolla öppe tiderna. Så vi fick åka till ett café ute på landet som vi blivit rekomenderade. Gud vad de var mysigt och underbara mackor. Köpte även med oss ett bröd att ha till frukosten dagen efter.
Skulle vara hos pappa och äta middag klockan sex så hade nån timmar över. Så vi passade på att åka ner till kåseberga och gå upp och kolla utsikten uppe vid alé stenar. Magnefik utsikt!! En picknik korg där uppe hade inte varit fel och lite vind. ;) Stod helt stilla där uppe ju.
Hemma hos pappa sen satt vi ute i gräset och snackade två timmar innan vi började på middagen. Blev rostad potatis, kyckling och sås. Riktigt jä-la gott!! Blev lite kylligt på kvällen när solen gått ner. Med kläde på mig lite mer så funkade att sitta ute nån timme till. Vi stannade kvar där över natten och sa sen hejdå på morgonen och körde ner till sandhammaren. Riktigt vit sand så långt ögat når. Med bra strömmt i vattnet. Var bara i och doppa sig och sen upp igen. Var bra kallt. Låg sen där i sanden och kramades medans regnet började falla. Ett sånt ögonblick som länge kommer finnas nära. *Kärlek*
Fick bli lite spel och en halv film medan regnet pissade utanför. Sen slutade de arubt och solen tittade fram. När solen tittar fram så gör även grillen de. Var ju dax för lunch. Medans Danne lekte man ;) med grillningen passade jag på att plocka ihop alla våra grejor och fixa i ordning. Var ju hemfärd efter maten.
Väl frame i trelle kom hjärte grynen ut springande på trappan för att hälsa på oss. Alltid lika underbart att få se dom igen efter några dagar ifrån varann. Blev puss och kram kalas. :)
Hade tre helt fantastika dagar. Många minnen som man kan ta fram i vardags livet när de känns tungt.

Nu är man tillbax i vardagen och njuter av att ha semester. Jag och barnen hänger ganska mycket på stranden medans Danne jobbar. Men nu är de nog slut på strand hänget över helgen för de ska ju bara regna..bläää. Får väl ta en sväng till busfabriken eller nått istället. J+ag och William var och såg ice age 3 för en och en halv vecka sen. Gud vilken besvikelse. Tyckte inte alls den kom i närheten av dom andra två. Men vi fick iaf ätit popcorn haha

Nä får njuta av näst sista kvällen innan jobbet drar igång igen.